Căsuța MGS – traseu din Râu Sadului

Data: 01.06.2024

Căutam o destinație nouă unde să petrecem 3 zile, în care să facem și un traseu ușor. Mi-am adus aminte de Căsuța MGS din Mărginimea Sibiului. La Sibiu am mai fost, dar în satele din jurul orașului, nu.

Mărginimea Sibiului este o zonă formată din 18 sate de la poalele munților Cindrel și Lotrului și este renumită pentru tradiția păstoritului și a brânzeturilor de oaie. Cu toate că este situată în vecinătatea Sibiului, ritmul comunităților este unul domol, iar tradițiile încă se păstrează. Pe aceste meleaguri se găsesc biserici vechi, muzee, iar zona montană dispune de numeroase trasee de drumeție.

Am fost cazați în Râu Sadului, la aproximativ 35 km de Sibiu, pentru a fi aproape de traseul pe care urma să-l facem, către Căsuța MGS de pe Dealul Derjani.

Râu Sadului – Căsuța MGS – 2 ore

Traseul începe de pe străduța de lângă Pensiunea Casa cu povești. Chiar la începutul străzii am găsit marcajele, punct roșu și punct galben. Pentru o scurtă distanță au traseu comun, ca mai apoi să se separe.

Am putut intra cu mașina câteva sute de metri și am găsit parcare chiar în locul unde se separă cele două trasee.

Am ales să urcăm pe traseul marcat cu punct galben și să coborâm pe punct roșu. Am mers puțin paralel cu pârâul apoi am schimbat direcția spre dreapta și am început să urcăm. Întâi prin pădure, dar în aproximativ 30 minute am ieșit într-o poiană, iar de aici am început să vedem colibele specifice zonei. Am găsit și multe frăguțe pe care le-am devorat pe nerăsuflate.

Dealurile erau înflorite, norii se plimbau jucăuș pe cer, iar munții împăduriți întregeau peisajul idilic. Astfel de peisaje s-au succedat continuu până am ajuns la destinația noastră.

traseu casuta mgs

Era forfotă mare, oameni de toate vârstele. Întâi m-am oprit la leagănul din apropiere, prea era fotogenic, pe care îl știam din postări.

Apoi am fost să luăm de mâncare, bulz și ciorbă de legume. Ne-am așezat la masă și ne-am înfruptat din ele, nu pot să spun că mi-a plăcut. Preparatele și celelalte băuturi care pot fi cumpărate (bere, sucuri, cafea) nu au prețuri, ci fiecare lasă cât consideră.

După ce am mâncat, ne-am așezat în hamace și am lenevit.

Căsuța MGS – Râu Sadului – 1 oră și 30 minute

Pentru întoarcere am folosit celălalt traseu, marcat cu punct roșu. Nu-mi era clar în ce parte trebuia să o luăm, am mai întrebat pe cineva de la căsuță, dar tot nu m-a lămurit și am mers după mulțime, pe lângă locul unde se gătea mâncarea. Am dat de o porțiune ceva mai abruptă, iar în șa am găsit un marcaj cruce roșie. Nu era cel care ne interesa pe noi și am continuat înainte. Mulți coborau spre stânga, probabil spre Rășinari. Un pic mai în față am găsit și punctul roșu și am început să coborâm prin pădure. Am mai ieșit într-o poiană pentru scurt timp, apoi iarăși prin pădure până la finalul traseului. Nimic interesant, comparându-le, a fost mult mai frumos la urcare.

Sfârșitul traseului s-a lăsat cu altă porție de frăguțe delicioase.